HTML

A repülés élmény!

Ebben a blogban a www.siraly.eu repülésszervező portál pilótáinak, vezetőinek bejegyzéseit, véleményeit, élményeit olvashatod a kisgépes repülésről. Ha van véleményed, élményed, kérdésed: Szólj hozzá!

2008.06.22. 13:49 Pilóta

Férfias ajándék – A férfinak

Idén mivel fogod meglepni a kedvesedet?

        Idén is lesz születésnapja, névnapja a nagy Ő-nek, és az évfordulótok is megér egy életre szóló kalandot? Amennyiben te is szeretsz igazán, szívből ajándékozni, és keresed az eredeti, az izgalmas meglepetéseket, segíthetünk egy a férfiszíveket igazán megdobogtató meglepetés, vagy ajándék életre hívásában. Méghozzá úgy, hogy Te se maradj ki belőle!
Tárgyak helyett élményeket… előbb vagy utóbb eljön az a pillanat, amikor már nem jut eszedbe több technikai kütyü, vagy informatikai eszköz. Megvan a legújabb mobil, a legszebb karóra, és nyakkendőből is több van már a kelleténél. Talán ebből is fakad az az új trend, miszerint egyre többször ajándékozunk élményeket tárgyak helyett. Ennek a trendnek az egyik leginkább kedvelt és a férfiszíveket is megdobogtató formája a kisgépes élmény és sétarepülés, mint meglepetés.
A kisgépes repülő programoknak legszélesebb palettája található a www.siraly.eu portálon. Több mint 10 féle repülőgéptípuson (cessnáktól a helikopterekig), majd egy tucat különböző izgalmi, adrenalin és ügyességi faktort tartalmazó repülőprogrammal.
Milyen típusú a párod?
Adrenalin vadász, vagy igazi macho: Katonai vadász-kiképző kisrepülőgépen egy műrepülés. Pont úgy, ahogy a légi parádékon láthattátok, csak most nem a földről, hanem a repülőgép belsejében átélve az esetenként +6 -3 G terhelést. Döbbenetes élmény!
Sportos alkat, szabadidejét aktívan tölti: Bármely sétarepülő program, és bármely géptípus alkalmas a meglepésére, amiket kérésre „hullámvasutazással” vagy kisebb terheléses manőverekkel főszerezünk. Igazi háromdimenziós mozgási élmény.
Mindene a kocsija, Imád vezetni, szereti a sebességet: Kifejezetten neki készült a Pilot Training Programunk. Kb. 2 órás elfoglaltság melynek első órájában egy tömörített elméleti „kiképzésen” megismerkedünk a repülőgéppel, annak műszereivel, tulajdonságaival, és, hogy mitől is repül az a „vasdarab”. Ez után, oktató pilóta mellett közel egy órás gyakorlati kiképzés keretében megtanulja a repülőgépet irányítani, azaz alapmanővereket, mint vízszintes repülés, fordulózás, emelkedés, süllyedés, átsás, vagy akár a dugóhúzó manőver kezelése.
RomantikusÉjszakai romantikus repülés a kivilágított város felett. Startolás a festői naplemente díszleteiben, repülés a kivilágított, ékszerdobozként csillogó várossal a lábaitok alatt, majd landolás a „semmi közepén” kivilágított kifutópályán, akár egy kis pezsgőzéssel a fedélzeten. Utánozhatatlan.
Gyorsaság és kényelem: Nincs szükség „időrabló” keresgélésre, hosszadalmas szervezésre. Elegendő lehet, akár 2-3 nappal az ünnepnap, azaz a tervezett repülés előtt elkezdeni a koordinációt. A programok teljes leszervezése bonyolítható az interneten vés e-mailen keresztül, sőt átutalással is fizethetsz kényelmesen a Netbankodon keresztül. Minden információ megtalálható a www.siraly.eu weboldalon, és a siraly@siraly.eu e-mail címen elindítható a szervezés. Persze minél előbb kötöd le a programot, annál biztosabb, hogy a kívánt napon helyet tudunk biztosítani Nektek.
A legjobb az egészben: A közösen megélt élmények mélyítik a kapcsolatotokat, és az ajándék élményrepülések nagy részénél mi sem természetesebb, mint, hogy Te magad is ott lehetsz a fedélzeten. Ez az ajándék nem csak eredeti és egy életre szóló élmény, de egyben közös kaland is! Csak rajtad múlik.

Extra meglepetés csak a PilotaBlog olvasóinak: Amennyiben a megrendeléskor jelzed, hogy a Blog olvasója vagy, bármilyen programot választasz, mi minden esetben oktató pilótát adunk a repülésetekhez, azaz repülés előtt egy kis ismertetőben részesültök a repülőgépről és utazó magasságon az ajándékozott kicsit átveheti a botkormányt, azaz belekóstolhat, hogy milyen is kézben tartani egy repülőgépet.

Szólj hozzá!


2008.04.08. 14:22 Pilóta

Élmény vagy veszélyes és végzetes hóbort?

 

Örök kérdés, és véleményem szerint sohasem lesz rá egyértelmű válasz. Pro és kontra érvek tucatjait lehet felsorolni, de végeredményben a kulcs mindig a szemlélő, a véleményalkotó hozzáállásától függ. Nekünk, "repülő embereknek" (és bízom benne, hogy egyszer neked is) ugyan olyan hétköznapi dolog felemelkedni a levegőbe mint egy kisgyermeknek biciklire pattanni. Minden csak megszokás és tudás kérdése. Amit nem ismerünk az misztikussá és félelmetessé válik. A kérdés az, hogy van e elég bátorságunk megismerni, asszimilálni egy új tudást, véleményt, életformát. Ha ezt meg merjük (és akarjuk) tenni, a misztikum elpárolog, az ismeretlen és félelmetes érthetővé, baráttá válik. Ugyan úgy a fizika törvényeit használjuk a repülésben mint egy kissrác biciklizés közben. Az élmény az új dimenzióban rejlik.

 

 

Az élet minden területén, az ismeretek megszerzése, az alapos kiképzés, a jó iskola, az elhivatott tanárok adják meg azt az alapot, amivel új tudásunkat, készségeinket magabiztosan és biztonsággal használhatjuk. A repülésben sincs ez másként.

A repülő balesetek szinte 100%-a (bármely más terület tragédiáihoz hasonlóan) emberi mulasztás, hiányosság, nemtörődömség következménye. Egy pilóta mondás szerint: Vannak bátor és vannak öreg pilóták. De bátor öreg pilótát nem találsz.

Repülés közben minden felelősség a pilótáé. Minden helyzetben a legjobb tudásának megfelelő döntést kell meghoznia, és ugyan ezen alapokon cselekednie. Amennyiben ez a legjobb tudás "éppenhogycsak" elégséges, már meg is teremtődött a veszélyforrás, a baleset lehetősége. Ezzel pedig növeli az ellentábor élményanyagát az esti híradóban: a repülés veszélyes!

Nem győzöm hangsúlyozni a pilóta kiképzés minőségének a fontosságát! Ha jók az alapok, ha a tudás megalapozott, az egyén rátermett, a veszély minimalizálható. Pont akkorára, mint egy biciklis túra veszélyfaktora. Ez tény!

A repülés mindig ugyan azon konstans fizikai törvények rendszerében történik. Az egyenletben az ember, azaz Te vagy, a változó.

Az örök érvek, egy ilyen meddő "vitában":

- Ha odafent történik valami, (nem lehet a járdára félre állni) akkor annak szinte biztos, hogy halál a vége. Biztos? Szerinted egy pilótanövendék hány kényszerleszállást él át a kiképzése folyamán? Elárulom. minimum két tucatot. A kiképzés része az ún. vészhelyzetek gyakorlása. Kabin és motortűz, motorleállás, rendszerhibák a repülés minden magasságában és fázisában. Mire egy pilóta megkapja a jogosítását szinte minden helyzetre felkészült és gyakorlott lesz. A pilóta felelőssége, hogy milyen mélyen sajátítja el az ismerteket.

- Hiába vagy jó pilóta, ha repülőgép karbantartásánál történő hiba a levegőben jön elő. Ebben nagyon sok igazság van! Megint csak arra kell utalnom, hogy a kiképzés során (ha jó iskolát választasz és kellően szorgalmas vagy) megtanulod azt is, hogy mitől repül az a gép és milyen ellenőrzéseket kell repülés előtt végrehajtani rajta. Megtanulod kiszűrni még a földön az esetleges szerkezeti hibákat. Fontos, hogy ha átvettél egy repülőgépet a földi személyzettől, a felelőség téged terhel! TE VAGY A KAPITÁNY!

A jó öreg Magyar közmondás szerint: Olcsó húsnak híg a leve. És láss csodát: Igaz! Te döntöd el, hogy kinek a gépébe ülsz, hogy milyen karbantartó cég gépeit béreled, vagyis Te döntöd el, hogy a repülésed végén melyiknek lesz nagyobb esélye: leszállsz, kényszerleszállsz vagy leesel?

Baleseti statisztikák.

Meg fogsz döbbenni, hogy egy kicsi, városszéli, füves repülőtér, március elejétől november végéig mekkora repülőforgalmat bonyolít. Naponta több tucat repülőgép (a legkülönfélébb típusok) akár napi 100-150 le és felszállást végez, BALESETMENTESEN! Mikor hallottál utoljára kisgépes repülőtragédiáról? (szorozd meg az azóta eltelt napok számát csak a fenti átlag adatokkal, és legalább 40 kisrepülőtérrel)

És vonatbalesetről, vagy gépjármű balesetről?

Segítek: 1990 óta 9 ember halt meg repülőgép balesetben, vasúti balesetben 2.252 ember, közúti balesetben 25.991 ember vesztette életét Magyarországon.

A központi statisztikai hivalat adatait évekre visszamenőleg bárki elérheti. Ezekből nyomon követkető, hogy az elmúlt években, Magyarországon milyen kimenetelű és mennyi baleset történt. Ide kattintva Te is elolvashatod!

(a táblázat két oldalas, a második lapon vannak a légibalesetek.)

 

 

Szólj hozzá!